Employment Attorney Employment Attorney .

Employment Attorney

چرا داشتن يك وب سايت مهم است

web-design

چرا داشتن يك وب سايت مهم است

در دنياي مدرن وب سايت ها تنها ابزار بازاريابي هستند. وب سايت ها امروز برابر هستند با كسب و كارهاي سنتي و فيزيكي با بيش از 3 ميليارد كاربر در سراسر جهان. به همين جهت آموزش ساخت سايت بسيار مهم است براي مثال وقتي مي خواهيد درباره يك شركت اطلاعات بيشتري بدست بياوريم در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو كرده و در نهايت به يك وب سايت متصل خواهيد شد. همچنين براي محصولات و ساير خدمات از كتاب گرفته تا قطعات خودرو و يا حتي دارو اين فرآيند هر روزه توسط ميليون ها كاربر تكرار مي شود.

امروزه ديگر وب سايت يك ابزار تجمّلي براي كسب و كار نيست. بلكه امروز ساخت فروشگاه اينترنتي گاه از يك مركز خريد قدرتمند تر و شلوغ تر است. ديگر با مشكلات زندگي پر سرعت امروزه پاساژ گردي ها هم جاي خود را به وب گردي داده اند. و كسب و كار ها براي بر قرار كردن ارتباط ديگر به سراغ آگهي هاي روزنامه نمي روند بلكه بسوي موتور هاي جستجوي اينترنت مانند گوگل هدايت شده اند براي راحتي و سرعت بيشتر و جذابيت! اين مقاله مقدمه ايي است بر اهميت داشتن وب سايت در هر سايز و براي هر نوع كسب و كار.

 

امروزه تصميمات خريد در موتور هاي جستجو آغاز مي شوند

براي بدست آوردن مشتري هاي جديد شما احتياج داريد كه نحوه ساخت فروشگاه آنلاين فارسي را بدانيد تا متوجه شويد كه مشتري آينده ي شما در كجا و در چه زماني فراهم كننده كالا و يا خدمات را جستجو مي كند، درباره آن تحقيق مي كند و در نهايت خريد خود را انجام مي دهد. در دنياي امروز محلي كه بيشتر مردم بيشتر از بازار هاي مختلف مراجعه مي كنند اينترنت و بخصوص موتورهاي جستجوي گوگل، ياهو و بينگ است. اين موتورهاي جستجو به ترتيب پر كاربرترين موتورهاي جستجو هستند كه تقريبا 90 درصد تعداد جستجوها را به خود اختصاص داده اند. گوگل با فاصله ي بسيار زيادي 6 از 10 جستجو را در اينترنت به خود اختصاص داده است. در دوراني كه 93 درصد تصميمات تجاري در موتورهاي جستجو آغاز مي شود اگر شما وب سايتي نداشته باشيد عملا 7 درصد بازار شناخته شده هستيد يعني بخش زياد 93 درصد باقي مانده بازار و مشتريان جديد و بالقوه را از دست داده ايد. علاوه بر خريد ها و تصميمات تجاري شركت ها خريد هاي مشتريان و مصرف كنندگان عادي نيز آمار مشابه اي را نشان مي دهد و هرچه كالا بزرگ تر و پر بها تر باشد جستجو و تحقيق بيشتري توسط كاربران در اينترنت صورت مي گيرد. و تقريبا بين 40 تا 50 درصد فرآيند خريد كالا هاي مصرف كنندگان در جوامع پيشرفته از اينترنت آغاز شده كه اين آمار در كشور ما عليرغم كمتر بودن با سرعت بيشتري رو به رشد مي باشد.

 

حرفه ايي بودن

اگر در اين دوران شما يك وب سايت خوب نداريد عملا بخش زيادي از بازار شما را به عنوان گزينه ايي جدي براي خريد هاي خود در نظر نمي گيرند. من شخصا خود براي يك خريد خوب، شركت ها و فراهم كنندگان خدماتي را كه وب سايت ندارند را هم بررسي مي كنم اما نداشتن وب سايت مي تواند نشانه يي از حرفه ايي نبودن در مديريت آن كسب و كار به نظر بيايد. تصور كنيد شما براي تعطيلات مي خواهيد از خدمات يك شركت توريستي استفاده كنيد. در گذشته بنر ها در پياده رو ها و يا تابلو هاي شركت معرف خدمات بودند و امروز وب سايت ها شما را به تعداد بيشتري مشتري بالقوه معرفي مي كند. تبليغاتي چون تراكت جاي خود را به تبليغات شبكه هاي مجازي داده اند. حتي اگر شما از تبليغات شبكه هاي مجازي استفاده كنيد داشتن يك وب سايت چون داشتن محل فيزيكي شركت به شما مشروعيت و امكان در دسترس بودن بيشتري مي دهد.

 

ديده شدن و در دسترس بودن

قبلا اگر مي خواستيد كسب و كار شما رونق بگيرد نسبت به توان سرمايه گذاري خود محلي را براي كسب و كار انتخاب مي كرديد كه افراد بيشتري از آنجا گذر مي كردند كه بيشتر و بهتر ديده شويد. يا حتي محلي را انتخاب مي كرديد كه حرفه ايي تر به نظر بياييد. كسب و كار شما مي توانست يك زير پله يي باشد تا يك مغازه چهار دهنه و يا يك شركت بزرگ؛ از حاشيه يك شهر تا در قلب پايتخت. هر كسب و كاري نياز به ديده شدن و در دسترس بودن دارد. مثلا در گذشته سپهسالار بورس كيف و كفش بود و حافظ بورس ارز و طلا، مولوي بورس عمده فروشان و پرنده فروشان. اما امروز كسب و كار تغيير كرده كسي براي خريد الزما به اين مراكز مراجعه نمي كند. يكي از اين دلايل عمده كمي وقت و ترافيك است و دليل امروزي تر امكان مقايسه بيشتر و ارزيابي بهتر ازطريق وب سايت هاست. وب سايت هايي كه از طريق يك گوشي كوچك تلفن همراه در هر جايي قابل دسترسي هستند. و بيشتر صاحبان كسب و كار هاي موفق امروز از وارد كنندگان و توليد كنندگان گرفته تا خرده فروشان اينترنت و فضاي مجازي را محلي مناسب و مهم براي كسب خود يافته اند. فضايي كه هر نوع كالا و خدماتي راه خود را به آن باز كرده و خريدار و فروشنده هر نوع كالايي يكديگر را پيدا مي كنند.

اين صحيح است كه اگر امروز شما وب سايت هم نداشته باشيد باز كسب و كار شما در آگهي ها، كاتالوگ ها، و در مغازه يا شركت و كارخانه شما در حال كار كردن است و يا حتي به خوبي كار مي كند. اما بقول معروف دنيا عوض شده و پس از اين هم خواهي نخواهي تغيير خواهد كرد. با توسعه زير ساخت هاي اينترنت كشور و ارزان تر شدن گوشي هاي موبايل و كامپيوتر و جاذبه ي جادويي فضاي مجازي افراد روز به روز وقت بيشتري را در اين فضا گذرانده و گاه فضاي مجازي جاي فضاي فيزيكي را گرفته اند. سوال اين است آيا شما مي خواهيد مشتري ايي كه خريد خود را از اينترنت آغاز مي كند را از دست بدهيد؟ آيا دوست داريد با جستجو شدن نام كالا و نوع خدمات شما مشتري اول نام شما را به عنوان ارائه دهنده در صفحه نمايشگر خود ببيند؟ آيا مي خواهيد شما هم بخشي از اين بازار و كسب و كار آينده باشيد؟ مطمئنا كسي به اين سوالات پاسخ نه نمي دهد. مسلما هر كسي در پي مشتري بيشتري هست. پيشنهاد مي كنم با انتخاب يك استراتژي سئو خوب  نوع كالا و خدمات خود را در اينترنت جستجو كنيد سپس نگاهي به تعداد سايت ها و ارائه دهندگان بياندازيد آنها رقباي امروز و فرداي شما در تلاش براي جذب سهم بيشتري در بازار و حتي گاهي در مشاغل پر رقابت در تلاش براي بقا در بازارهاي اقتصاد مردن هستند. داشتن يك وب سايت اولين قدم براي حضور در اين بازار پر رفت و آمد است.

 

هزينه بازاريابي پايين

ساخت وب سايت يك روش ارزان براي بازاريابي و ارتباط بي واسطه با مشتري مورد نظر شماست. نسبت به نياز و خدماتي كه مي خواهيد در يك سايت ارائه بدهيد هزينه ها مي تواند متفاوت باشد. و حتي اين خدمات را مي توان به تدريج در وب سايت سرمايه گذاري كرد. مثلا شما گاه فقط نياز به يك وب سايت زيبا و جذاب براي معرفي شركت و خدمات خود داريد. وب سايتي كه در موتورهاي جستجو شما را اولين گزينه در جستجوي كالا و خدمات شما معرفي كند. يا يك وب سايت با توانايي سفارش و پرداخت آنلاين و با قابليت هاي گزارش هاي حرفه ايي مالي، مديريتي و داده ايي. در هر صورت يك وب سايت مي تواند از هزينه هاي شما كاسته، سرعت، چابكي و معروفيت بيشتري را به كسب و كار شما بدهد. شما مي توانيد خود را توسط اين وب سايت معرفي كنيد. آدرس سايت شما مسيري هست براي شناخته شدن و ارتباط متقابل شما و مشتري هايتان. همچنين اين آدرس وب سايت رابطي است براي استفاده در تبليغات شبكه هاي اجتماعي كه با يك كليك شما مي توانيد پذيراي مشتري جديدي باشيد كه در فضاي وب سايت، شما و خدمات و كلاهايتان را ملاقات مي كند.

از سوي ديگر ايجاد وب سايت براي بازاريابي خود يك سرمايه گذاري است. شما يكبار اين هزينه را انجام داده و سالها از آن بهره مند مي شويد. در مقايسه با ساير روش هاي بازاريابي پايدار بوده و هميشه قابل دسترس و استفاده است.

 

دستيابي به فرصت هايي خارج از محدوده جغرافيايي

شايد بزرگترين كاري كه اينترنت كرده است اين باشد كه دنيا را كوچك تر كرده و مرزهاي جغرافيايي را برداشته است. ديگر هر كالا و خدماتي، هر توليد كننده يي مي تواند كالا يا خدمات خود را به خارج از محدوده خيابان و محله خود به كل كشور و بلكه به خارج كشور معرفي و صادر كند. گاهي تنها كافي است كه مشتري بداند كه محصول مورد نياز او در منطقه ايي توليد شده است تا بتواند براي خريداري آن اقدام كند. براي درك اين مطلب تنها سري به فروشگاه هاي آنلاين يا آگهي هاي آنلاين بزنيد. از كتاب هاي قديمي مدرسه گرفته تا حيوانات استوايي همه و همه مشتري خود را دارند تنها مي بايست ارتباط مشتري و فراهم كننده برقرار شود. با داشتن يك وب سايت شما فارغ از اين هستيد چه محلي قرار داريد موتورهاي جستجو شما را به مشتري متصل مي كند. تنها بايد در اين فضا وب سايتي داشته باشيد.

 

ذخيره اطلاعات در وب

وب سايت شما همچنين مي تواند يك مركز داده و اطلاعات هم براي شما و هم براي مشتري شما باشد. اين ذخيره داده و اطلاعات مي تواند به شكل هاي مختلفي صورت بگيرد. مشتري شما مي تواند كليه كالا و خدمات شما را بصورت كاتالوگ ديجيتال دريافت كند بدون اينكه نيازي به چاپ آن باشد و از طرف ديگر شما مي توانيد به راحتي تغييرات لازم را در كاتالوگ هاي خود اعمال كنيد بدون اينكه نيازي به هزينه هاي گزاف چاپي داشته باشيد. و يا با ثبت نام مشتريان در سايت آنها از تغييرات و محصولات جديد به طور الكترونيكي آگاه شوند. يا اينكه شما اطلاعات بيشتري از محل جغرافيايي كساني كه به سايت شما وصل شده اند بدست آوريد تا بتوانيد كالا و خدمات خود را نسبت به آن اطلاعات ارائه كنيد.

 

خدمات سلف سرويس در وب

فايده ديگر داشتن وب سايت اين است كه شما مي توانيد ساپورت بهتري به مشتريان خود ارائه دهيد و اين كار حتي توسط خود مشتري شما صورت بگيرد. براي مثال داشتن قسمتي به عنوان سوالات متداول و يا صفحه هات پرسش و پاسخ مي تواند تا حد زيادي به نياز اطلاعاتي مشتريان شما پاسخ بدهد. و تقريبا هر سرويس ارائه شده در وب سايت بطور همزمان مي تواند مورد استفاده چندين كاربر قرار بگيرد كه اين امر در حالت فيزيكي و حضوري بسيار كند و دشوار خواهد بود و خدمات آنلاين مي توانند كيفيت و سهولت غير قابل رقابتي را به ارمغان آورد. علاوه بر اين نيز از تعداد نيروهاي انساني مورد نياز كاسته و بهره اقصادي بيشتري دارد.

 

وب سايت داشته باشيم يا شبكه هاي اجتماعي؟

شايد اين سوال براي شما پيش بياد كه چرا وقتي من از شبكه هاي اجتماعي براي توسعه كسب و كارم استفاده مي كنم باز هم به وب سايت نياز دارم؟ اين سوال خوبي هست و بعلاوه ما هميشه اين سوال را مي پرسيم، وب سايت يا شبكه اجتماعي؟ گاهي مي پرسيم چرا ما بايد براي طراحي وب سايت و فضاي هاست هزينه بكنيم؟ چرا فقط از شبكه هاي اجتماعي مثل تلگرام اينستاگرام يا گاهي فيسبوك يا توئيتر استفاده نكنيم؟

شبكه هاي اجتماعي براي كسب و كارها فوايد غير قابل انكاري دارند. شبكه هاي اجتماعي رايگان هستند و ميليون ها كاربر و يا مشتري بالقوه در هيجان برقرار كردن ارتباط با كسب و كار شما هستند. علاوه بر آن شبكه هاي اجتماعي نيازي به دانش فني ندارند. تقريبا هر كسي به راحتي مي تواند يك حساب كاربري در كمتر از يك دقيقه باز كند و شروع كند به توليد محتوا در ارتباط با كسب و كاري كه دارد. شما مي توانيد در شبكه هاي اجتماعي از خودتان، محصولات تان و هر چيزي كه با آن مي تواند با مشتري ها ارتباط پويا تري داشته باشد توسط عكس، فيلم يا متن ارتباط برقرار كرده و تبليغ كنيد.

علاوه بر كاربري آسان شبكه هاي اجتماعي آنها همچنين با موتورهاي جستجو اينترنت مانند گوگل سازگار هستند. سازگار بودن موتور جستجو يعني در اينترنت و فضاي مجازي در دسترس بودن. يعني اينكه اگر در گوگل نام شركتي را جستجو كنيد اگر آن شركت در شبكه هاي اجتماعي حضور داشته باشد، گوگل لينك مرتبط با شبكه اجتماعي آن شركت را براي شما نمايش خواهد داد.

اما داشتن وب سايت براي يك كسب و كار با داشتن يك حساب كاربري در شبكه هاي اجتماعي متفاوت است و علاوه بر آن رايگان نيست. يك وب سايت از يك شبكه اجتماعي هزينه بيشتري دارد. و اما هزينه تنها تفاوت بين اين دو نيست. وب سايت ها فوايدي مهم تري از شبكه هاي اجتماعي دارند. سوال اين است كه چرا عليرغم وجود شبكه هاي اجتماعي كسب و كار ها اقدام به ساخت وب سايت مي كنند؟ يا چرا بعضي از شركت هاي بزرگ و شناخته شده ي دنيا از عضويت در شبكه هاي اجتماعي امتناع مي كنند؟

فايده داشتن وب سايت قابل مقايسه با صفحات شبكه هاي اجتماعي چيست؟ در يك كلام هيچكس در زمين كس ديگري يك عمارت با شكوه نمي سازد. اگر شما از شبكه هاي اجتماعي در هر سطحي استفاده مي كنيد شما بايد از قوانين صاحب آن شبكه تبعيت كنيد. و از سوي ديگر با محدوديت هاي آنها نيز كنار بيايد. از همه مهم تر با تغيير قوانين و سياست هاي آنها كسب و كار و سرمايه گذاري كه شما در فضاي مجازي انجام داده ايد مستقيما تاثير مي پذيرد. مثلا با تغيير الگوريتم هاي جستجو يا الگوريتم هاي نمايش محتوا براي ساير كاربران صفحه شما در شبكه هاي اجتماعي كمتر و كمتر ديده خواهد شد. چه كسي مي خواهد براي اندكي هزينه نكردن براي خريد زمين ساختماني را در زمين شخص ديگري بسازد كه شايد روزي مجبور به ترك و رها سرمايه گذاري خود شود؟

وقتي شما يك وب سايت به نام كسب و كار خود داريد آن وقت است كه كنترل كامل بر سرمايه گذاري خود داريد. ديگر قوانين و محدوديت هاي شبكه هاي اجتماعي بر شما تاثير ندارد. شما مي توانيد از شبكه هاي اجتماعي نيز به عنوان يك گزينه فرعي استفاده خود را ببريد اما نه به عنوان پايگاه اصلي. با يك وب سايت مي توانيد نسبت به نياز كسب و كار خود خلاقيت داشته باشيد امكانات و كنترلي داشته باشيد كه در شبكه هاي اجتماعي وجود ندارد.

وب سايت شما مثل مكان فيزيكي كسب و كار شماست با يك آدرس ثابت است اما حساب كاربري شما كمي شبيه شماره تلفن شماست كه اگر تغيير كرد دچار مشكل مي شويد اما بواسطه محل ثابت خود هميشه قابل دسترس هستيد. شايد بهتر است بگوييم شبكه هاي اجتماعي تنها يكي از ابزارهاي بازاريابي هستند و اين ابزارها با تنوع شان در حال تغيير و اغلب ناپايدار هستند. براي مثال روزي فيسبوك توانست رقيبان پيش از خود مانند اوركا، ياهو 360 و غيره را به كنار بزند و تبديل پر كاربر ترين شبكه اجتماعي در بين دوستان شما شود. اما آيا امروز به مانند گذشته است؟ كاربران تنوع طلب ديگر در پي شبكه هاي جديد مانند تلگرام و يا اينستاگرام افتادند و اين مسير تنوع و تغيير در آينده تكرار خواهد شد و جذابيت هاي ابتدايي در نهايت كم رنگ مي شوند. پس بهتر است به فكر يك فضاي پايدار و هميشگي در فضاي مجازي باشيم و شبكه هاي اجتماعي را در حد كافيت در كنار ساير ابزار هاي بازاريابي استفاده كنيم.

 

نتيجه

در مجموع اگر داراي كسب و كار هستيد و وب سايت نداريد نگاهي به آينده انداخته و كسب و كار مشابه خود را در فضاي اينترنت جستجو كنيد. شايد براي اينكه ديد بهتري از آينده و قدرت فضاي مجازي داشته باشيد بد نباشد كه در نمونه هاي خارجي آن نيز در اينترنت نگاهي بياندازيد. بعلاوه نگاهي به گذشته نه چندان دور بياندازيد: روزي در ايران خريد، فروش و پرداخت آنلاين امري بعيد و غير معمول بود اما روز كاملا عادي و ضروري است. و روزي فرا خواهد رسيد كه كسب و كاري كه بعيد مي رسيد پاي خود را به فضاي مجازي باز كند حضوري قاطع و هميشگي در يك آدرس اينترنتي داشته باشد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۵:۲۱ توسط:Reza موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :